Tårtan

Tårtan ska vara stor och i flera våningar, typ en amerikansk tårta. Det är väl det vackraste som finns, en sådan tårta? Jag kommer ihåg första gången jag såg en bröllopstårta, måste ha varit runt fyra-fem år gammal. Den var i flera våningar och facinationen var total.
Min farbors syster skulle gifta sig och hennes systrar höll på och dekorerade den. 'Tårtan var nog till och med högre än mig och så kommer jag ihåg att jag tänkte, en sådan ska jag ha när jag blir stor haha.

Bröllopstårtan är viktig på på många sätt, många menar att det inte är det, men vi tycker det. Jag tycker att det alltid är tårtan man minns av det som äts, kanske för att jag är en tårtfantast. Jag älskar ju tårtor! Så för oss är det viktigt att ha en tårta som är snygg, jättegod och i flera våningar.
Vi har fortfarande inte bestämt hur maten ska vara men tårtsmakerna är färdiga och det är viktigt att den inte krockar med desserten. Man vill ju faktiskt inte att folk inte ska se skillnad på desserten och tårtan, hemska tanke haha.

Här kommer det lite bilder på några favorittårtor.










//Karina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0